Ühegi firma omanik ei pea laduma avalikkuse ette kogu infot oma ettevõtte kohta, aga ajakirjaniku küsimustele tasub sellegipoolest vastata, kirjutab ajakirjanik Marge Väikenurm.

- Marge Väikenurm.
- Foto: Eiko Kink
Eri ettevõtteid juhtinud Harri Reimand, kelle suuruselt teise käibekasvataja, metalliäriga tegeleva Refining Groupi omanik firma etteotsa kutsus, rõhutas Äripäevaga vesteldes, et ettevõte ei ole avalikkusele suunatud. Tema meelest pälvivad tähelepanu hoopis suured firmad.
Refining Group ei ole tõesti suur firma, seal töötab vaid kuus inimest. See-eest on ettevõte väga edukas, ja see tekitab huvi. Ja huvi, nagu Reimand isegi kinnitas, ei ole halb. See ei takista teda siiski keeldumast vastamast küsimustele firma kohta.
Mida see võib näidata? Näiteks ebakindlust. Kartust, kas osatakse kõigile ajakirjaniku küsimustele n-ö õigesti vastata. Igati inimlik. Näis, et discgolfi tutvustamisele keskendunud Reimand tunneb ennast kõige kindlamalt just oma lemmikspordialast rääkides. Tema hääletoon elavnes, kui ta lemmikspordiala kohta täpsustavaid küsimusi kuulis.
Registrite andmete põhjal ei ole Reimand eri valdkondades tegutsevaid ettevõtteid alati edukalt juhtida suutnud. Aga mis siis. Aeg-ajalt ikka põrutakse, ettevõtluses ei saagi ainult edukust eeldada. See aga ei tähenda, et ei võiks pärast mõõna avatud olla. Ei läinud hästi, aga alati saab asja kas või huumoriga võtta. Nii jätab ettevõtja endast tunduvalt parema mulje – julgeb tunnistada olnut, aga uutele asjadele ikkagi käega ei löö.
Kui ajakirjanik midagi küsib ja sa ei vasta, ei taga see, et lugu ei ilmu. Alati on neid, kes sinust rääkida tahavad. Nutikam on ka ise rääkida, mitte lasta teistel või kuivadel faktidel kujundada sinust ja firmast muljet, millele tahaks tuliselt vastu vaielda.